De Geergymnasiet – kreativitet sedan 1868

På De Geergymnasiet är kreativitet det naturliga tillståndet. Det gäller oavsett vilket program du väljer. Du kommer under hela studietiden att få arbeta med att skapa nya uttryck. Uttryck som gör avtryck.

Våra utbildningar

Hos oss får du utmana dig själv och dina tankar. För att vara kreativ handlar om att aldrig låta tankarna stå stilla.

• Anpassad gymnasieskola

Inom den anpassade gymnasieskolan erbjuder vi två nationella program och det individuella programmet.

• Beteendevetenskap

Är du intresserad av mänskligt beteende, sociala relationer och ledarskap?

• Dans och koreografi

Älskar du rörelse, att uttrycka dig med kroppen och berätta något för en publik? Här får du utlopp för din kreativitet och passion.

• Film och animation

Vill du uttrycka dig i och påverka med bilder? Här får du utveckla ditt kreativa skapande och berättande.

• Hotell- och turism

Vill du jobba med ett kreativt, utvecklande och fartfyllt yrke inom upplevelseindustrin med inriktning mot event, resor och turism?

• Humanistiska

Med människans skapande och tänkande i centrum får du utveckla dina kunskaper inom kulturområdet.

• Idrottsgymnasiet

Kombinera en karriär inom elitidrott samtidigt som du fokuserar på skolan. Tillsammans med de andra kommunala gymnasieskolorna erbjuder vi NIU, Nationell idrottsutbildning i flera idrotter.

• Konst och design

Har du ett bildintresse? Vill du utveckla dina estetiska förmågor inom bild- och formområdet? Vill du vara en del av en kreativ och konstnärlig lärandemiljö? Då är inriktningen Konst och Design rätt val för dig!

• Medier och kommunikation

Vill du lära dig mer om medier och reklam? Här är utbildningen för dig som är kreativ och vill påverka med ord, bild och film.

• Musik

Vill du utveckla ditt musikaliska uttryck, din passion för musik och fördjupa dina färdigheter på instrument och sång?

• Samhällsvetenskap

Vill du kunna påverka samhället du lever i och skapa ett bättre och rättvisare samhälle?

• Teater och Regi

Vill du stå på scenen och berätta något för en publik? Här utvecklar din förmåga att uttrycka dig med teaterns språk, både i kropp och röst.

Student

Möt våra elever och lärare

På De Geergymnasiet får du en spännande utbildning i en inspirerande och levande miljö.