Tre elever spelar kort

Om Hagagymnasiet

Haga är gymnasiet där kunskap och personlighetsutveckling går hand i hand. Kanske har du redan hört talas om Haga-andan? Tänk dig något positivt som inte går att ta på, men som finns där i luften hela dagarna. Tänk omtanke, samarbete och möjligheter. Tänk Haga!

Vikten av gemenskap

På Hagagymnasiet är gemenskapen viktig. Här har du vännerna nära hela dagarna. Alla känner igen varandra och hälsar på morgonen, det skapar trygghet. Du får utvecklas och jobba mot dina egna mål och drömmar. Här skapar du din egen framtid tillsammans med dina vänner.

Hagagymnasiet ligger i ett lugnt område nära stan. Hit tar du dig smidigt med buss eller spårvagn. På skolan möts du av en luftig atmosfär där du kan sitta och plugga eller umgås med dina vänner.

Varje elev får en egen Chromebookdator. På Hagagymnasiet är detta ett viktigt redskap i utbildningen, då du får de digitala kunskaperna som är viktig för vidare studier och yrkesliv.

Hagagymnasiet ska vara en skola att minnas. En plats där du ska känna dig sedd och respekterad för den du är. Med glädje, kunskap och kreativitet skapar Hagagymnasiet en lärande miljö, där personalen arbetar professionellt och du som elev är medarbetare. Tillsammans tar du ansvar för dig själv och andra runt omkring, vilket skapar stolthet och gemenskap.

Välkommen till Hagagymnasiet!

Café BeHAGA

Café BeHAGA är så mycket mer än bara ett café. Det är en mötesplats för alla skolans elever och personal.

På Café BeHAGA kan du umgås med vännerna, köpa smörgåsar, kaffe, te, piroger med mera. Du behöver inte handla för att sitta här. Placerat mitt i skolans hjärta i den stora trapphallen är caféet lättillgängligt för alla.

Öppettider:

Måndag–torsdag klockan 07.45–15.00.