Utbildningar

Bråvallagymnasiet erbjuder yrkesutbildningar av många olika slag. Hos oss kan du utveckla ditt intresse eller talang till ett yrke.

Här hittar du information om våra utbildningar

• Bygg och anläggning

Som enda gymnasieskolan i Norrköping erbjuder vi på Bråvallagymnasiet fyra inriktningar. Anläggningsfordon, Husbyggnad, Måleri och Plåtslageri. Vad väljer du?

• Lärling – Bygg och anläggning

Som enda gymnasieskola i Norrköping erbjuder Bråvallagymnasiet fyra inriktningar i lärlingsform – Husbyggnad, Måleri, Plåtslageri och Anläggningsfordon.

• El och energi

El- och energiprogrammet på Bråvallagymnasiet är det bredaste el-programmet som erbjuds i Norrköping. Detta gör att våra elever är anställningsbara inom många yrkesområden inom el-branschen.

• Fordon och transport

Välj mellan fyra olika inriktningar. Oavsett om du vill jobba som lastbilschaufför eller mekaniker så har vi utbildningen för dig.

• Industriteknik

Vill du jobba med drift av industrianläggningar, maskinteknik eller svets? Då är det här programmet för dig.

• VVS och fastighet

Visst låter det bra med en bred utbildning som också ger dig spetskompetens? Bli proffs på fastigheter, ventilation eller VVS.

• Lärling – VVS och fastighet

På Bråvallagymnasiet kan du gå inriktningarna VVS-montör och Fastighetstekniker som lärling. Det passar dig som vill vara ute på en arbetsplats. Bråvallagymnasiet är den enda gymnasieskola i Norrköping som erbjuder den möjligheten.

• Anpassad gymnasieskola

Bråvallagymnasiet erbjuder två olika utbildningar inom den anpassade gymnasieskolan. Utbildningarna passar dig som är intresserad av teknik och tycker om att arbeta praktiskt. Du kommer att läsa teori inom yrket som kopplas ihop med den praktiska utbildningen. Här får du också kurser i kärnämnen som svenska, matematik, engelska, samhällsorientering och idrott och hälsa.

• Ishockey-profil

Har du hockeydrömmar? Förverkliga dem hos oss samtidigt som du läser på ett av våra program.

• Teknikcollege

Siktet inställt på en utbildning som är formad efter exakt de behov som företagen har? Välj att gå vårt teknikcollege – en kvalitetstämplad utbildning med innehåll som industrin kommer ropa efter framöver.

• Introduktionsprogram

Behöver du en introduktion till gymnasiet? Här får du all hjälp och stöd du behöver för att klara av det gymnasieprogram du vill gå.

• Riksrekryterande svetsutbildning

Efterfrågan på internationella svetsare är mycket stor i hela landet. Bråvallagymnasiet är som enda gymnasieskola i Norrköping godkänd av Svetskommissionen att utbilda enligt IIW:s utbildningsriktlinjer. Det innebär att vi följer svetskommissionens riktlinjer för internationell svetsutbildning.

• Vuxenutbildningar

Svets, CNC, bygg, karosseriteknik, lackering, ventilation eller fastighetstekniker? På Bråvallagymnasiet även finns utbildningar för dig som vill skola om dig lite senare i livet.